beerinamsterdam.reismee.nl

Ora et labora (bid en werk)

Dag Lief,

Ik lig op mnbank, net na het eten en een aflevering bloedverwanten (ik ga ze inhalen met dit tempo van afleveringen kijken). Kaarsje staat aan (die in de bloempot), met de wens dat je lekker slaapt vannacht.
Wakker met onrust, nu de rest wat rustiger wordt (en dit was dus een extra vrije dag eigenlijk) en beetje emotioneel (mis je, met een klein beetje moeite had ik kunnen huilen bij Celine Dion. om maar eens iets te noemen). Na het ontbijt beetje op de bank in slaap vallen, gelukkig belde noortje me terug dat zeeen handje wilde helpen met ophangen. En dat is gelukt: de gordijnen, de spiegel in de badkamer en in de studeerkamer, het handdoekrek, de lamp in de slaapkamer en de badjashaakjes zijn opgehangen (waar is jouw badjas?). Het huisje is helemaal klaar voor ons als we terugkomen, check de foto's...
Dus weer een goede dag. Nu best moe, ga zo slapen (beer heeft zelf nieuwe lakens op het bed gedaan)


Ondertussen lees ik 'een ongewoon gesprek met God' van Walsh. Lekker om te lezen. Bijv: je bent hier om je eigen plan voor de verlossing (leven in vrede) te maken en uit te voeren. Dit is geen strijd, dit kan niet misgaan, je kan niet verliezen. Het is een proces en elke gebeurtenis heeft een zin in dit proces. De 'zege' wordt behaald door overgave aan dit proces. Of zoals Eels zegt: You just gotta let it go....

Ik lees erover en probeer het in mijn dagelijks leven zo te ervaren. Ik denk dat jij het ervaart of ervaren gaat, al reizend door India....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!