beerinamsterdam.reismee.nl

Berlijn!!!

Oh oh oh, wat een weird city.

Ben jij er wel eens geweest? Ik wel, maar het was toch weer amazing. Gelukkig had ik alle hoogtepunten (of in dit geval dieptepunten) al eens gezien dacht ik, dus ik kon echt gaan voor Paul, Irene en chillen in Berlijn (had veel 'gewerkt' thuis,dus nu echt ff chillen).

Eerst de 2e helft halve finale gezien, samen met Paul op t stationsplein. Daarna met openbaar vervoer naar hun huis. Mooi huis in rustige wijk.
Gezellig en snel thuis voelen. Volgende ochtend nog wat mailtjes en toen een fiets gehuurd. Oh oh oh, wat is dat lekker, om te fietsen door een (vreemde) stad. Geen idee waar ik heen ging, gewoon n beetje crusen (later ook samen op de motor, lief). Tyfus warm, plm 35 graden(ik krijg het nog moeilijk op reis straks...;) ), maar lekker fietsen van her naar der. Af en toe een foto, zie hiernaast, en iets bezoeken. Die muur is zo vreemd, dat mensen het kunnen doen, ineeens een muur bouwen door een stad. De oorlog is natuurlijk nog vreemder,dat gaat echt mijn voorstellingsvermogen te boven.

Super interessante stad, lekkere sfeer. Het is ook leeg daar, niet erg druk, en vele lege plekken en parken. Komt door de oorlog, vele mensen zijn gestorven en veel gebouwen (80%) verwoest.
En... Heel gezellig nog drie mensen van de reis ontmoet! Op de foto's zie je Uwe, met hem en zijn nichtje ben ik met een roeibootje naar een gezonken boot in de rivier gevaren, daar hebben we biertjes gedronken. Daarna zijn we naar een soort backpackers/hip cafeetje gegaan, Paul was daar ook. Biertjes en toen in mn eentje op de fiets van Oost naar West berlijn, savonds laat door de stad, ophoge snelheid.Supertof!

Laatste avond gecourmet en toen de huisreis aanvaard....

Wist je trouwens dat Berlijn tegen de Poolse grens aanlicht? Ik dacht dat het halverwege duitsland lag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!