beerinamsterdam.reismee.nl

How quick the sun can drop away....

Prachtigeline uiteen prachtig nummer.! Black van Pearl Jam.

(Met daarin één van de allermooiste stukken tekst ooit uit een songtekst:

I know someday you'll have a beautiful life,
I know you'll be astar

in somebody else's sky,

but why
Why,

why can't it be, can't it be mine)

Maar goed hier niet echt liefdesverdriet, al mis ik je wel en ben ik even de echte liefde voor het leven kwijt. Even geen lol in het leven, meer op overleving (en het grappige is dat ik dit vroeger gewoon was te doen, geen idee had dat ik er echt van zou kunnen genieten. Dus nu op t oude niveau terug, de laatste drie dagen. Het was fucking warm in Berlijn en veel bier gedronken. Bij (eindelijke) thuiskomst verder met bier drinken tot gisteravond. Ben niet fit en dat voel ik, terwijl mn geest verder wil; er is nog zo veel leuks te doen en alles te ontwikkelen!)

Niet al te erg hoor, vannochtend zag ik dat mijn antenne blijkbaar uit staat; heb niet echt helder en scherp waar ik mee bezig ben en mijn eerste natuurlijke reactie is dan wegduiken. Meer in bed liggen (op vreemde tijden), meer drinken en roken (nu zo achteraf zie ik het gebeuren), niet sporten, post en actiepunten laten liggen. En ik hoor je zeggen: geniet ervan....

Maar dit is niet een bewuste keuze om te nietsen of even alles te laten waaien en daarom geniet iker niet van. Bedacht me wel dat ik ook nog bijna geen enkele dag wel bewust heb gekozen om te nietsen. Gisteren wel op de bank in slaap gevallen terwijl ik een boekje las (less than zero van Brett Aeston Ellis. Helpt ook niet ;) ; een boek over zinloosheiden leegte des levens). Dus langzamerhand keert de wal het schip. Ook bij aandelen is er een weerstand; een punt (prijs) waar het aandeel tegen aanhikt en als het daar eenmaal over heen is, dan groeit het verder (wordt duurder). Mn opties philips staan op dit moment op zo'n punt...


Vandaag is een keerpunt voor mijzelf. Waarschijnlijk doordat ik nu zie wat ik doe en wat me kan helpen indien ik uit deze situatie wil komen. Vaak is dit inzicht genoeg om stapje bij beetje weer te gaan genieten. Dit stapje is het schoonmaken van de kanalen waardoor de energie er weer doorheen kan stromen.

Het is best grappig, als ik in zo'n fase zit dan zie ik de 'reddingsboeien' niet en ben er ook niet echt op gefocused. (Nogmaals: het is allemaal niet zo zwaar.). Overigens is het ook de vraag of ik dan wel 'gered'wil worden. Anton zegt dit ook altijd, vanuit de bijbel: Heerverlos me, maar nu nog even niet. Het is natuurlijkook wel lekker om een beetje te hangen!

Tot slot nog even een tekst uit een lied van Maarten van Roozendaal:

Laat mij in mijn zeven sloten
Laat mij de draad volslagen kwijt
Aan gezelligheid ten onder
Richting eindeloze tijd

Uit volle borst op weg naar nergens
Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden
En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib
Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel
Maar red mij niet

En dan weer lekker aan de slag, via internet uitzoeken hoe t zit met het uwv etc. ha ha ha, ook die zaken gaan gewoon door.

Ik ben t weer even kwijt, dank dat je me even wilde lezen! Ben dankbaar voor jou en ons!!!
Als tegenhanger: http://www.youtube.com/watch?v=0h9oXuntYJE (kan het mooier dan het mooi is?) En wat zingt hij het met een passie!!! terwijl de hollandse dooiemeute armen over elkaar het aanhoort, gaat hij lekker zijn gang. Prachtige metafoor voor het bedrijfsleven waar een enkeling zijn eigen ding doet en de rest het doet omdat hij er nu eenmaal is.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!